بیانیه انجمن دوستی ایران - فلسطین

نوع مطلب: خبر

بسم الله قاصم الجبارین

 

تهران، 23 مهر 1402

 

عملیات قهرمانانه مقاومت اسلامی فلسطین در 15 مهر 1402 بدون تردید نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین برای رهائی از اشغال و استعمارو نیز در معادلات قدرت در منطقه محسوب می شود. این عملیات با ویژگی طراحی دقیق و استفاده از عنصر غافلگیری ، باقیمانده قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی را فروپاشید و نشان داد که این رژیم با نقاط ضعف بسیاری که دارد و بحران های بی شماری که در داخل خود با آن روبروست ، در حال احتضار است و نفس های آخر خود را می کشد.

 به همین دلیل، شاهد هستیم که این رژیم، در نهایت درماندگی، دست به رشته اقدامات جنون آمیز در نوار غزه زده و با زیرپاگذاشتن تمامی قوانین بین المللی و ارزش های انسانی و اخلاقی، جنایات بیسابقه ای را به شکل قتل عام انسان ها و ویران کردن شهر ها و منازل مسکونی و کشتار زنان و کودکان فلسطینی مرتکب می شود.

عملیات مقاومت اسلامی، هرچند شکل هجومی داشت اما در واقع واکنشی بود به شانزده سال محاصره ستمگرانه و غیر قانونی نوار غزه از زمین، هوا و دریا و نیز طرح یهودی کردن قدس شریف و هتک حرمت مسجد الاقصی ومقدسات اسلامی و مسیحی در اراضی اشغالی بویژه بعد از روی کارآمدن دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو با گروه های افراطی که به هیچ قانونی پایبند نیستند وعملا طرح ویران کردن مسجد الاقصی و دیگر مقدسات را دنبال می کنند.

 

انجمن دوستی ایران و فلسطین ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه خود از عملیات مقاومت و محکوم کردن جنایات و اقدامات ستمگرانه وددمنشانه رژیم صهیونیستی، توجه همه ملل اسلامی و آزادگان جهان را به نکات زیر جلب می نماید.

یکم. نوار غزه و کرانه باختری رود اردن طبق قطعنامه های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، بویژه قطعنامه های 242 و 338 شورای امنیت مناطق اشغال شده محسوب می شود و مقاومت مردمان این مناطق در برابر اشغالگری کاملا قانونی است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

دوم. کشتار وحشیانه و ساکنان نوار غزه و ویران کردن خانه های آنان بدون تردید از مصادیق نسل کشی و جنایت ضد بشریت است که باید از سوی جامعه جهانی و محافل مختلف حقوقی محکوم شود و اقدامات عملی برای متوقف کردن آن صورت پذیرد.

سوم. حمایت کور وهمه جانبه کشورهای غربی از این اقدامات وحشیانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی، برای چندمین بار تفکرات نژادپرستانه و استاندارد های دوگانه غرب و عدم پایبندی آنان به قوانین بین المللی را به منصه ظهور رساند و جا دارد که کشورهای اسلامی و مستقل این موضوع را در روابط خارجی خود با غرب بخصوص ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپائی لحاظ نمایند.

انجمن دوستی ایران و فلسطین ، دراین شرایط حساس، از همه کشورهای اسلامی و آزادگان جهان می خواهد که به مسئولیت خود در قبال آرمان فلسطین که  آرمان نخستین ملل اسلامی است عمل کنند و با همه امکانات به یاری ملت ستمدیده فلسطین بشتابند.

 

سید حسین موسوی

رئیس انجمن دوستی ایران و فلسطین

 

 

 


نویسنده

سید حسین موسوی (رئیس مرکز پژوهش های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه)

سید حسین موسوی رئیس مرکز پژوهش های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه است. حوزه مطالعاتی آقای موسوی مسائل خاورمیانه می باشد.


1.دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
2.پیام هایی که حاوی تهمت یا بی احترامی به اشخاص باشد منتشر نخواهد شد
3.پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد