برگزاری همایش بین المللی هویت اسلامی و جهانی شدن

موسسه مطالعات ملی با مشارکت مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه و دیگر مراکز علمی و پژوهشی کشور، همایش بین­ المللی "هویت اسلامی و جهانی­ شدن" را برگزار می­ نماید. این همایش که در روز یکشنبه 30 بهمن در تالار شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس از ساعت 8 و 30 دقیقه الی 17، و طی چهار نشست علمی، برگزار خواهد شد، از مشارکت و همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزات علوم، دانشگاه امام صادق‌(ع)، معاونت پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس، انجمن علوم سیاسی ایران و انجمن مطالعات جهانی‌شدن برخوردار است. محورهای برخی از مقالات عبارت است از:

انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و جهانی­ شدن؛ حکومت مهدوی و جهانی­ شدن؛ روابط و حقوق بین­ الملل اسلامی و جهانی­ شدن؛ هویت اسلامی و جهانی­ شدن، چالش­ها و فرصت­ها.

گفتنی است پس از فراخوان دبیرخانه، 306 چکیده و 149 مقاله از داخل و خارج از کشور دریافت شد که از این تعداد، 179 چکیده برای درج در کتاب چکیده­ ها و 15 مقاله برای ارائه در روز همایش انتخاب گردید. کتاب چکیده مقالات، در 318 صفحه، چاپ شده و در خلال برگزاری همایش توزیع خواهد شد. کتاب مجموعه مقالات نیز در آینده نزدیک آماده­ سازی و منتشر خواهد شد. برنامه اجرایی همایش طی روزهای آینده از سوی دبیرخانه همایش اعلام می­ شود. لازم به ذکر است که در خلال برنامه­ های همایش، کتاب مجموعه مقالات همایش ملی "نهادهای اجتماعی و همبستگی ملی" که پیشتر از سوی موسسه مطالعات ملی برگزار شده بود، رونمایی خواهد شد.