فراخوان پذیرش "پژوهشگر مهمان" در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، سال تحصیلی 1392-1391

پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم سیاسی، روابط بین الملل و مطالعات منطقه ای مقطع دکتری (PhD) که دارای سوابق فعال پژوهشی هستند، در سال تحصیلی 1392- 1391 پژوهشگر مهمان می پذیرد. ادامه فعالیت پژوهشگران در صورت سوابق برجسته پژوهشی می تواند برای یک سال دیگر تمدید شود.        
                                                             
افراد برگزیده در تمامی فعالیت های علمی- پژوهشی پژوهشکده از جمله شرکت در جلسات گروه های مطالعاتی، کارگاه های آموزشی و پژوهشی مربوط به روش پژوهش و مقاله نویسی، سخنرانی ها و سمینار های داخلی و خارجی مشارکت خواهند داشت و کارهای پژوهشی آن ها (اعم از کتب، مقالات، یادداشت های کوتاه تخصصی) در وب سایت و فصلنامه های پژوهشکده (فارسی، انگلیسی و عربی) منتشر خواهد شد.      
                                        
پژوهشگران مهمان ضمن تعامل با پژوهشگران و اساتید مقیم پژوهشکده می توانند از فضای فیزیکی و امکانات مرکز (کتابخانه تخصصی، ایمیل، اینترنت، اتاق کار و غیره) استفاده کنند. از دانشجویان دوره دکتری انتظار می رود تا به عنوان دستیار پژوهشی در گروه های مختلف مطالعاتی پژوهشکده مشارکت کرده و بر تجربیات پژوهشی خود بیافزایند. همچنین از تمامی پژوهشگران انتظار می رود که بخشی از وقت خود را در طول هفته در پژوهشکده بگذرانند. در پایان سال تحصیلی به پژوهشگران گواهینامه شرکت در این دوره آموزشی- پژوهشی اعطا خواهد شد.
 
حوزه های مورد علاقه مطالعاتی پژوهشکده عبارتند از: مطالعات "سیاست خارجی ایران"، مطالعات "ایران و قدرت های بزرگ"، مطالعات "خلیج فارس"، مطالعات "امنیت انرژی"، "مطالعات "مصر شناسی"، مطالعات "ترکیه شناسی و آسیای مرکزی و ققفاز"، مطالعات "NPT و خلع سلاح هسته ای در خاورمیانه"، مطالعات "تروریسم".
 
پژوهشگران مهمان سال تحصیلی 1391- 1390 نیز جهت تمدید دوره خود بایستی نامه درخواست همکاری مجدد را از طریق ایمیل به آدرس الکترونیکی tavakoli@merc.ir ارسال نمایند که با در نظر گرفتن سابقه فعالیت پژوهشی آن ها در سال گذشته و پس از تأیید شورای علمی پژوهشکده، دوره آن ها برای یک سال دیگر تمدید می شود. 

(دانلود "خبرنامه فارسی" و "خبرنامه انگلیسی" پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در سال تحصیلی 1391-1390)

 
مدارک مورد نیاز جهت پذیرش به عنوان پژوهشگر مهمان:
 
1. تکمیل فرم درخواست همکاری (دانلود فرم)
 
2. ارسال سوابق کاری و پژوهشی (CV)
 
3. دو معرفی نامه از اساتید شناخته شده در رشته های مربوطه
 
4. دو نمونه از کارهای پژوهشی منتشرشده ( فارسی- انگلیسی)
 
5. کپی از مدارک تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (در صورت دانشجو بودن، معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل) 
 
6. دو قطعه عکس
 
از متقاضیان درخواست می شود که تمامی مدارک مورد نظر را در یک پاکت دربسته تا تاریخ 31 شهریور 1391 به آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، شماره 8، مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه ارسال کنند. ارسال مدارک از طریق ایمیل قابل پذیرش نیست و مدارک ارسالی بازگردانده نخواهند شد. همچنین مدارک ناقص مورد بررسی قرار نمی گیرند.
 
به محض دریافت مدارک روند تصمیم گیری در مورد برگزیدن متقاضیان شروع  و تا زمان تکمیل ظرفیت مورد نظر ادامه خواهد یافت. در صورت لزوم از پژوهشگران دعوت به مصاحبه علمی خواهد شد. نتایج پذیرش نیز در اوایل مهر ماه 1390 مشخص و به پژوهشگران پذیرفته شده اطلاع داده خواهد شد.
 
در صورت هر گونه سؤال یا درخواست اطلاعات بیشتر با دستیار برنامه "پژوهشگران مهمان" خانم زهرا توکلی به شماره تلفن های: 90-88972187 و یا آدرس الکترونیکی: tavakoli@cmess.ir تماس حاصل شود.