فراخوان پذیرش هفتمین دوره "پژوهشگر مهمان" در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، سال تحصیلی 1397-1396

پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم سیاسی، روابط بین الملل، مطالعات منطقه ای و رشته های زیرمجموعه و مرتبط در مقطع دکتری (PhD) که دارای سوابق فعال پژوهشی هستند، در سال تحصیلی 1397- 1396 پژوهشگر مهمان می پذیرد. ادامه فعالیت پژوهشگران در صورت سوابق برجسته پژوهشی می تواند برای یک سال دیگر تمدید شود.                                                            

افراد برگزیده در تمامی فعالیت های علمی- پژوهشی پژوهشکده از جمله شرکت در جلسات گروه های مطالعاتی، کارگاه های آموزشی و پژوهشی مربوط به روش پژوهش و مقاله نویسی، سخنرانی ها و سمینار های داخلی و خارجی مشارکت خواهند داشت و کارهای پژوهشی آن ها (اعم از کتب، مقالات، یادداشت های کوتاه تخصصی) در وب سایت و فصلنامه های پژوهشکده (فارسی، انگلیسی و عربی) منتشر خواهد شد.         

      

پژوهشگران مهمان ضمن تعامل با پژوهشگران و اساتید مقیم پژوهشکده می توانند از فضای فیزیکی و امکانات مرکز (کتابخانه تخصصی، ایمیل، اینترنت، اتاق کار و غیره) استفاده کنند. از دانشجویان دوره دکتری انتظار می رود تا به عنوان دستیار پژوهشی در گروه های مختلف مطالعاتی پژوهشکده مشارکت کرده و بر تجربیات پژوهشی خود بیافزایند. همچنین از تمامی پژوهشگران انتظار می رود که بخشی از وقت خود را در طول هفته در پژوهشکده بگذرانند. در پایان سال تحصیلی به پژوهشگرانی که دوره را با موفقیت سپری نمایند گواهینامه شرکت در این دوره آموزشی- پژوهشی اعطا خواهد شد.

 

گروه های مطالعاتی پژوهشکده عبارتند از: «سیاست خارجی ایران»، «خاورمیانه و قدرت های بزرگ»، «خلیج فارس»، «امنیت انرژی»، «مصر و شمال آفریقا»، «ترکیه شناسی»، «کشمکش و همکاری در خاورمیانه»، «روندهای فکری» و «عربستان شناسی».

 

پژوهشگران مهمان سال تحصیلی دوره های پیشین نیز جهت تمدید دوره خود بایستی نامه درخواست پذیرش مجدد را از طریق ایمیل به آدرس الکترونیکی research.imess@gmail.com ارسال نمایند که با در نظر گرفتن سابقه فعالیت پژوهشی این پژوهشگران در سال گذشته و پس از تأیید شورای علمی پژوهشکده، دوره آن ها برای یک سال دیگر تمدید می شود.

 

لینک جلسه توجیهی اولین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی 1391- 1390

 

لینک جلسه توجیهی دومین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی 1392- 1391

 

لینک جلسه توجیهی سومین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی 1393- 1392

 

لینک جلسه توجیهی چهارمین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی 1394-1393

 

لینک جلسه توجیهی پنجمین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی 1395-1394

 

لینک جلسه توجیهی ششمین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی 1396-1395

 

دانلود «خبرنامه فارسی» و «خبرنامه انگلیسی» پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در سال تحصیلی 1391-1390، 1392-1391 و «خبرنامه فارسی» در سال تحصیلی 1393-1392

 

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش به عنوان پژوهشگر مهمان:

 

1. تکمیل فرم درخواست همکاری (دانلود فرم)

 

2. ارسال سوابق کاری و پژوهشی (CV)

 

3. دو معرفی نامه از اساتید شناخته شده در رشته های مربوطه

 

4. دو نمونه از کارهای پژوهشی منتشرشده ( فارسی - انگلیسی)

 

5. کپی از مدارک تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (در صورت دانشجو بودن، معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل)

 

6. یک قطعه عکس

 

از متقاضیان درخواست می شود که تمامی مدارک مورد نظر را در یک پاکت دربسته تا تاریخ 1 مهر 1396 به آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، شماره 6، پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه ارسال نمایند. ارسال مدارک از طریق ایمیل قابل پذیرش نیست و مدارک ارسالی بازگردانده نخواهند شد. همچنین مدارک ناقص مورد بررسی قرار نمی گیرند.

 

به محض دریافت مدارک روند تصمیم گیری در مورد برگزیدن متقاضیان شروع و تا زمان تکمیل ظرفیت مورد نظر ادامه خواهد یافت. در صورت لزوم از پژوهشگران دعوت به مصاحبه علمی خواهد شد. نتایج پذیرش نیز در اواخر مهر ماه 1396 مشخص و به پژوهشگران پذیرفته شده اطلاع داده خواهد شد.

 

در صورت هر گونه سؤال یا درخواست اطلاعات بیشتر با دستیار برنامه "پژوهشگران مهمان" خانم سحر تقی پور به شماره تلفن های: 90-88972187 و یا آدرس الکترونیکی research.imess@gmail.com تماس حاصل شود.