فراخوان پذیرش هشتمین دوره "پژوهشگر مهمان" در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، سال تحصیلی 1398-1397

نوع مطلب: خبر

پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم سیاسی، روابط بین الملل، مطالعات منطقه ای و رشته های زیرمجموعه و مرتبط در مقطع دکتری (PhD) که دارای سوابق فعال پژوهشی هستند، در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۷ پژوهشگر مهمان می پذیرد. ادامه فعالیت پژوهشگران در صورت سوابق برجسته پژوهشی می تواند برای یک سال دیگر تمدید شود.      

                                                  

افراد برگزیده در تمامی فعالیت های علمی- پژوهشی پژوهشکده از جمله شرکت در جلسات گروه های مطالعاتی، کارگاه های آموزشی و پژوهشی مربوط به روش پژوهش و مقاله نویسی، سخنرانی ها و سمینارهای داخلی و خارجی مشارکت خواهند داشت و کارهای پژوهشی آن ها (اعم از کتب، مقالات، یادداشت های کوتاه تخصصی) در وب سایت و فصلنامه های علمی پژوهشکده (فارسی، انگلیسی و عربی) منتشر خواهد شد.

                   

پژوهشگران مهمان ضمن تعامل با پژوهشگران و اساتید مقیم پژوهشکده می توانند از فضای فیزیکی و امکانات مرکز (کتابخانه تخصصی، ایمیل، اینترنت و غیره) استفاده کنند. از دانشجویان دوره دکتری انتظار می رود تا به عنوان دستیار پژوهشی در گروه های مختلف مطالعاتی پژوهشکده مشارکت کرده و بر تجربیات پژوهشی خود بیافزایند. در پایان سال تحصیلی به پژوهشگرانی که دوره را با موفقیت سپری نمایند گواهینامه شرکت در این دوره آموزشی- پژوهشی از سوی مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه اعطا خواهد شد.

 

گروه های مطالعاتی پژوهشکده عبارتند از: «سیاست خارجی ایران»، «خاورمیانه و قدرت های بزرگ»، «خلیج فارس»، «امنیت انرژی»، «مصر و شمال آفریقا»، «ترکیه شناسی»، «کشمکش و همکاری در خاورمیانه»، «روندهای فکری»، «عربستان شناسی» و «مطالعات راهبردی».

 

پژوهشگران مهمان دوره های پیشین نیز جهت تمدید دوره خود با شرط این که سه سال بیشتر از عضویت آن ها سپری نشده باشد، بایستی نامه درخواست پذیرش مجدد را از طریق ایمیل به آدرس الکترونیکی  research.imess@gmail.com ارسال نمایند که با در نظر گرفتن سابقه فعالیت پژوهشی این پژوهشگران در گذشته و پس از تأیید شورای علمی پژوهشکده، برای یک سال دیگر تمدید می شود.

 

لینک جلسه توجیهی اولین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی ۱۳۹۱- ۱۳۹۰

 

لینک جلسه توجیهی دومین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی ۱۳۹۲- ۱۳۹۱

 

لینک جلسه توجیهی سومین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی ۱۳۹۳- ۱۳۹۲

 

لینک جلسه توجیهی چهارمین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳

 

لینک جلسه توجیهی پنجمین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۴

 

لینک جلسه توجیهی ششمین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵

 

لینک جلسه توجیهی هفتمین دوره پژوهشگر مهمان در سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۶

 

لینک آگهی کارگاه های آموزشی (work shop)

 

دانلود «خبرنامه فارسی» و «خبرنامه انگلیسی» پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در سال تحصیلی ۱۳۹۱-۱۳۹۰، ۱۳۹۲-۱۳۹۱ و «خبرنامه فارسی» در سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۲

 

 

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش به عنوان پژوهشگر مهمان:


۱. تکمیل فرم درخواست همکاری (دانلود فرم)

۲. ارسال سوابق کاری و پژوهشی (CV) به شکل کوتاه و حداکثر در ۱۰۰۰ کلمه

 

۳. دو معرفی نامه از اساتید شناخته شده در رشته های مربوطه

 

۴. دو نمونه از کارهای پژوهشی منتشرشده ( فارسی- انگلیسی)

 

۵. کپی از مدارک تحصیلی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (در صورت دانشجو بودن، معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل)

 

۶ . یک قطعه عکس

 

۷.پرداخت حق عضویت برای یک سال تحصیلی به مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال برای پژوهشگران جدید و ۲۰۰۰۰۰۰ ریال برای تمدید دوره به شماره حساب ملی ۰۱۱۲۱۷۳۱۸۸۰۰۶ بنام الهام شیرازیانی- سحر تقی پور (شعبه بلوار کشاورز).

 

از متقاضیان درخواست می شود که تمامی مدارک مورد نظر را در یک پاکت دربسته تا تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ به آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان شهید نادری، شماره ۶، پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه ارسال نمایند. ارسال مدارک از طریق ایمیل قابل پذیرش نیست و مدارک ارسالی بازگردانده نخواهند شد. همچنین مدارک ناقص مورد بررسی قرار نمی گیرند.

 

به محض دریافت مدارک روند تصمیم گیری در مورد برگزیدن متقاضیان شروع و تا زمان تکمیل ظرفیت مورد نظر ادامه خواهد یافت. در صورت لزوم از پژوهشگران دعوت به مصاحبه علمی خواهد شد. نتایج پذیرش پژوهشگران نیز در اواخر مهر ۱۳۹۷ از طریق ایمیل اعلام خواهد شد. جلسه توجیهی و آغاز به کار هم در آبان ماه جاری خواهد بود.

 

در صورت هر گونه سؤال یا درخواست اطلاعات بیشتر با دستیار برنامه "پژوهشگران مهمان" خانم سحر تقی پور به شماره تلفن های: ۹۰-۸۸۹۷۲۱۸۷ و یا آدرس الکترونیکی research.imess@gmail.com  تماس حاصل شود.

 

1.دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
2.پیام هایی که حاوی تهمت یا بی احترامی به اشخاص باشد منتشر نخواهد شد
3.پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد