یک سال حکمرانی طالبان: بررسی ملاحظات حقوقی و سیاسی، تروریسم، حقوق بشر، بنیادهای فکری

نوع مطلب: مقاله

 

 نویسندگان: نوذر شفیعی (دانشیار دانشگاه اصفهان، مدیر گروه مطالعات جامعه و سیاست افغانستان- پاکستان)،

ویدا یاقوتی (دبیر گروه)، فاطمه احمدی، سید کفایت ا..ندیم سادات، ابوذر پورادیب

 

افغانستان یک سال پس ازسلطة طالبان با بحران های متعددی مواجه است: بر اساس آمارهای موجود امنیت انسانی در این کشور از تمام جنبه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در خطر است. این واقعیت که پس از گذشت یک سال طالبان در برقراری امنیت و ثبات همچنین تشکیل یک دولت فراگیر درمانده است، وضعیت افغانستان را پیچیده تر کرده است، در طول این یک سال؛ شوک های متعدد سیاسی، اجتماعی-اقتصادی و بشردوستانه در سراسر کشور طنین انداز شده است و ضرورت توجه به این موضوعات موجب می شود بسیاری از ملاحظات حقوقی و سیاسی در ارتباط با آینده این کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

جهت ارجاع علمی: نوذر شفیعی، ویدا یاقوتی و دیگران، «یک سال حکمرانی طالبان: بررسی ملاحظات حقوقی و سیاسی، تروریسم، حقوق بشر، بنیادهای فکری»، تاریخ انتشار در سایت مرکز: 1401/6/12

 

متن کامل جهت دانلود ضمیمه می باشد.

 


نویسنده

ویدا یاقوتی (دبیر گروه افپاک)

در تاریخ شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ نشست تخصصی گروه مطالعات جامعه و سیاست خارجی افپاک تحت عنوان «جنگ قدرت در پاکستان: ابعاد و پیامدها» با حضور دکتر عبدالرضا فرجی راد استاد ژئوپلیتیک دانشگاه و سفیر سابق ایران در نروژ و مجارستان و دکتر نوذر شفیعی استاد علوم سیاسی دانشگاه و مدیر گروه افپاک مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد.


ابوذر پور ادیب

ابوذر پورادیب، پژوهشگر مهمان مرکز پژوهش های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه در گروه افپاک (افغانستان و پاکستان) می باشد. وی دانشجوی دکتری علوم سیاسی است. حوزه مطالعاتی آقای پورادیب مسائل افغانستان و پاکستان  و خاورمیانه می باشد.


1.دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
2.پیام هایی که حاوی تهمت یا بی احترامی به اشخاص باشد منتشر نخواهد شد
3.پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد